загрузка...

Английский язык - Поурочные разработки 10 класс

UNIT 4. THE WORLD OF OPPORTUNITIES

 

SECTION 2. FROM HERE ТО THERE

 

Урок 86. Диалоги по теме «Путешествие»

 

Цели: усовершенствовать произносительные навыки; развить навыки диалогической речи.

Оборудование: картинки по теме «Путешествие».

Ход урока

I. Организационный момент

Good morning, boys and girls! I’m glad to see you. Today we shall learn to ask and give information about the place you have never been to.

 

II. Речевая зарядка

First I want you to answer my questions. Be active and give the full answers.

(Учащиеся отвечают на вопросы учителя по теме «Путешествие». Учитель побуждает учеников давать развернутые ответы. Перед началом урока на доске следует развесить картинки по теме «Путешествие».)

Примерные вопросы учителя:

1. What means of transport do you know? (They are buses, cars, trains, planes, bicycles, boats, ships, etc.)

2. Have you ever travelled by car? (Yes, I have. I have travelled by car.)

3. Travelling by plane is the fastest way of travelling, isn’t it? (Yes, it is. It is the fastest way of travelling.)

4. Which is the most comfortable way of travelling? (It is travelling by ship.)

5. Are you scared of travelling by sea? (No, I am not. I travelled by ship last summer.)

6. Is it your dream to travel by boat? (No, it is not. It’s my dream to travel in my uncle’s car.)

7. Why is it popular to travel by rail nowadays? (It is popular to travel by rail nowadays because it is not expensive.) Etc.

 

III. Активизация навыков диалогической речи по теме «Путешествие»

I’d like you to look at the task of exercise 32, page 135, in your textbooks. Read the following questions and answers, please. Let’s read them to yourself and match them. Now I’d like you to divide into pairs and check up the task.

(Учитель предлагает учащимся выполнить упр. 32 (учебник, с. 135): ученики читают про себя вопросы и ответы и соотносят их. Затем делятся на пары и вслух зачитывают свои варианты. С целью проверки выполненного задания учитель организует прослушивание аудиозаписи из упр. 33 (учебник, с. 135).)

 

IV. Совершенствование произносительных и аудитивных навыков

It’s time to do exercise 34 on page 135. Let’s read the new information about intonation in questions and answers. Open your workbooks on page 70, exercise 4. You will listen to ten dialogues and mark the intonation and stress. Read the dialogues after the speaker. Let’s work in pairs and practise reading the dialogues in a natural manner.

(Учитель обращает внимание учащихся на новую информацию из упр. 34 (учебник, с. 135). После прочтения и обсуждения вслух правила и примеров ученики делают упр. 35 (учебник, с. 135). Для письменного выполнения данного задания учащиеся используют рабочие тетради — упр. 4 (с. 70). Дети прослушивают аудиозапись и отмечают в рабочих тетрадях ударение и интонацию, а потом читают диалоги за диктором. Затем ученики читают диалоги в парах.)

 

V. Физкультминутка

I can see you are tired. Listen to me and try to understand the new poem.

(Учитель предлагает учащимся вспомнить стихотворение для физкультминутки, которое было разучено на предыдущем уроке. Ученики повторяют слова за учителем и выполняют соответствующие движения.)

 

VI. Развитие навыков диалогической речи

— Do you want to visit places of interest in our country or abroad?

Let’s discuss the task of exercise 36, page 136, in your textbooks. As you see Student 1 will find out the information about the place he/she has never been to, Student 2 will answer the questions about this or that place. The scheme in the textbooks will help you prepare a dialogue. Use the conversational formulas in the section “Dialogue vocabulary”.

(Учащиеся обсуждают задание из упр. 36 (учебник, с. 136), делятся на пары и выполняют данное упражнение. Учитель обращает внимание учеников на рекомендуемую схему построения диалога и фразы из раздела «Dialogue vocabulary» (учебник, с. 136). Затем предлагает детям разыграть 3—4 диалога перед классом.)

 

VII. Подведение итогов урока

That’s all we have time for. Our lesson is over. Thank you for your work. You may collect your things. Stand up, please.

Raise your head!

Jump up high!

Wave your hand

And say “Goodbye!”

Goodbye, everybody. See you tomorrow.

 

Домашнее задание

Рабочая тетрадь: упр. 3 (с. 70).





загрузка...
загрузка...