загрузка...

Английский язык - Поурочные планы 5 класс

Unit 1. HELLO! NICE TO SEE YOU AGAIN!

 

Урок 15. Конкурс рекламных объявлений

 

Цели: совершенствование навыков устной речи по теме «Мой город»; развитие лексико-грамматических навыков по теме «Предлоги»; совершенствование навыков письменной речи.

Оборудование: наборное полотно; карточки с транскрипционными значками; карточки с частями английских слов по теме «Мой город»; карточки с заданием по теме «Предлоги» по количеству учащихся.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls! (Good morning, Maria Petrovna!)

— I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

— Let’s remember our poem to greet each other. Listen to me, please.

It’s time to say “Hello!” (Hello!)

It’s time to say “Hello!” (Hello!)

It’s time to say “Hello!” (Hello!)

And start our lesson.

— We shall listen to your adverts for visitors of our town and choose the best one.

 

II. Фонетическая зарядка

— We shall start our lesson with the English sounds. You will work in pairs and remember three words with each sound.

(Учитель раздает по три карточки с транскрипционными значками на каждую пару учащихся. Задание для учеников - назвать звук и три английских слова с ним.)

• [æ]. (Travel, capital, gallery.)

• [ei]. (Play, place, stadium.)

• [ju:]. (Museum, new, beautiful.)

• [i]. (Big, pig, different.)

• [a:]. (Park, car,partner.)

• [еә]. (Square, where, hare.)

• [i:]. (See, meet, week.)

 

III. Речевая разминка

Игра «Хвастун»

— It’s time to play. The game is called “A Boaster”. I shall think of different statements. You will disagree with me and express your doubt.

(Сначала в роли ведущего выступает учитель: он выдвигает различные предположения, а ученики выражают свое удивление (задают вопрос) и несогласие (составляют отрицательное предложение).) Примерный ход игры:

— I shall go to London tomorrow.

— Will you go to London tomorrow? You will not go to London tomorrow.

— I live in the palace.

— Do you live in the palace? You don’t live in the palace.

— I visited Moscow a week ago.

— Did you visit Moscow a week ago? You didn’t visit Moscow a week ago. Etc.

 

IV. Работа по теме урока

1. Работа с карточками

— You can see different cards on my table. Make up the English words using these cards.

— Put them on the blackboard, please.

— Маке up and write down the sentences using these words. (We have a museum in our town. Tourists like to visit this palace. Red Square is the main square of Moscow. Etc.)

(Учитель обращает внимание детей на карточки, разложенные на столе, с записанными на них частями английских слов по теме

«Мой город». Ученики выставляют карточки на наборное полотно и составляют слова. Затем учитель предлагает детям составить предложения с полученными словами и записать их. Один ученик работает у доски, остальные в тетрадях.)

are

se

la

to

squ

mu

buil

sta

mo

um

pa

wn

tou

um

ment

nu

ding

ce

di

rist

(Ключи: town, square, museum, stadium, monument, building, palace, tourist.)

2. Работа по учебнику

Упр. 89 (с. 29).

— It’s time to learn the prepositions. What prepositions can you name? (In, on, at, from, of, off, for, behind, with, etc.)

— Let’s read the sentences from the table in the textbooks. You will have three minutes to fill in the gaps with the words.

(Выполнение задания. Фронтальная проверка.)

3. Работа с карточками

(Учащиеся получают карточки с заданием и в течение трех минут выполняют его (вписывают предлоги). Проверка осуществляется в парах.)

Fill in the gaps with the prepositions: on, at, to (2), in, from.

1. He has Maths five times a week ... the timetable.

2. They studied History ... school.

3. We are ... Perm.

4. I didn’t go ... school yesterday.

5. Ann was ... the tenth form last year.

6. Could you listen ... my ideas?

(Ключи: 1 - on; 2 - at; 3 - from; 4 — to; 5 — in; 6 — to.)

 

V. Физкультминутка

 

VI. Продолжение работы по теме урока

1. Работа по учебнику

Упр. 90 (с. 29).

— I want you to open your books and read the task of exercise 90 on page 29 in your textbooks. The British students are going to visit you. Work in groups of three.

(Дети делятся на группы по три человека и выполняют задание в течение четырех-пяти минут. Затем от каждой группы выходит ученик и перед классом представляет идеи.)

2. Конкурс рекламных объявлений

— Now it’s time to listen to your adverts and choose the best one. As you know our town is very old and beautiful. You will go to the blackboard one by one. If you brought any picture from home, hold them up. Let’s start our work.

(Ученики по очереди выходят к доске, вывешивают на ней рисунки или фотографии и зачитывают свои рекламные объявления. После того как будут заслушаны все сообщения, учитель вместе с детьми выбирают из них лучшие.)

Примерное рекламное объявление:

Planning your visit to St Petersburg is great! There are many places to visit in our city: famous museums, well-known palaces, historical buildings and squares. You are welcome!

 

VII. Подведение итогов урока

— That brings us to the end. Let’s remember the poem about the important rules.

Don’t run across the road,

Stop and look.

Don’t write on the wall,

Write in your book.

Don’t run in school,

Always walk.

Listen to the teacher,

Please, don’t talk.

(Ученики повторяют стихотворение за учителем и показывают соответствующие движения.)

The bell has gone. Goodbye, boys and girls!

 

Домашнее задание

Упр. 2 (с. 42), 11 (с. 44).





загрузка...
загрузка...