загрузка...

Английский язык - Поурочные планы 5 класс

Unit 2. WE ARE GOING TO TRAVEL TO LONDON

 

Урок 37. Разыгрываем диалоги

 

Цели: совершенствование навыков употребления настоящего продолженного времени в устной речи; развитие орфографических навыков; тренировка навыков диалогической речи.

Оборудование: жетоны для игры «Чемпион»; карточки с транскрипционными значками; картинки с изображением различных действий; карточки с орфографическим заданием.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good afternoon, boys and girls. I’m glad to meet you. How are you today?

— Who is on duty today?

— What day is it today?

— Let’s start the lesson now.

 

II. Фонетическая зарядка

(Дети работают в парах, каждая получает пять карточек с транскрипционными значками. Задание для учеников — вспомнить и назвать глаголы с данными звуками, а затем составить с ними предложения.)

— Think of the verbs with these sounds, please. Who is ready to start? ([m]: climb, armchair, jump, swim.)

— Now make up the sentences using these words. (Do you want to swim? My sister can climb. This armchair is black. I like to jump.) Etc.

 

III. Речевая разминка

Игра «Чемпион»

— I want you to play a new game “A Champion”. The task for you is to finish my sentences in the Present Continuous Tense. The pupil who will make up a lot of sentences will be the champion today.

(Учитель произносит начало предложения, а дети придумывают варианты окончания, используя настоящее продолженное время. За каждое правильное предложение ученик получает один жетон. Чемпионом становится набравший большее количество жетонов.)

Примерные предложения:

— The teacher is ... . (Примерный ответ. The teacher is standing. The teacher is speaking English. The teacher is looking at the pupils. The teacher is not sitting. The teacher is not reading a magazine. The teacher is not washing her hands now. Etc.)

— The pupils are ... .

— I am ... .

— My friend is ... .

 

IV. Проверка домашнего задания

Работа в группах

— I want you to open your textbooks on page 67, exercise 52. It was your home task. I hope you are ready for your English lesson. Nick, start, please.

(Ученики делятся на группы по три человека и читают текст из упр. 52 друг другу по очереди.)

 

V. Работа по теме урока

1. Работа по учебнику

Упр. 53 (с. 68).

(Устное выполнение.)

Упр. 58 (с. 69).

— Look at the pictures of exercise 58 on page 69 in your textbooks. Read the task of this exercise, please. Can you complete the sentences? Start then.

— Will you look at the blackboard? You can see some pictures. Now you will make up the dialogues on the pictures.

2. Диалог

(Учитель вывешивает на доске картинки с изображением различных действий и предлагает учащимся составить и разыграть соответствующие диалоги, используя настоящее продолженное и настоящее неопределенное время.)

Примерные диалоги:

1. — 1 am cleaning the room. Can you help me? - Oh, no. I am doing my homework.

2. — Do you like to read books? — Yes, I do. - When do you usually read books? — I read books in the evening.

 

VI. Физкультминутка

 

VII. Продолжение работы по теме урока

1. Работа по учебнику

Упр. 59 (с. 70).

— Do you like to act out the dialogues? Let’s read the short dialogue from exercise 59 on page 70.

— Who is writing a letter? (The girl is writing a letter.)

— Whom is she writing a letter to? (She is writing a letter to Pete.)

— Can the girl write? (No. she can't.)

— Why can’t she write? (She is a little girl.)

— Can Pete read? (No, he can’t. He can’t read.)

2. Диалог

— Divide into pairs, please. Now it’s your turn to make up the short dialogues using the Present Continuous Tense. You may use the words on the blackboard in your dialogues.

(Учитель предлагает детям придумать и разыграть диалоги, употребив настоящее продолженное время. Словосочетания, которые следует при этом использовать, записаны на доске.)

to work in the garden

to watch a cartoon

to play the piano

to do homework

to read a magazine

to help Granny

to tell a friend an interesting story

Примерный диалог:

— Kate, where is Dick?

— He is in the garden.

— What is he doing in the garden?

— He is working with his father.

3. Работа с карточками

— You can see the cards on your desks. Now you will correct the mistakes in some verbs. We shall check up the task in four minutes.

(Учащиеся получают карточки, находят ошибки в словах и исправляют их. На письменное выполнение задания отводится четыре минуты. Затем дети по очереди выходят к доске и записывают по одному исправленному слову.)

Задание на карточках:

Givieng, sleepping, plaing, danceing, runing, enjoing, doeing, helpping, geting, takeng.

 

VIII.Подведение итогов урока

That brings us to the end. Thank you for your work.

Holidays are over,

No more fun,

Holidays are over,

School has begun!

 

Домашнее задание

Учебник: упр. 10 (с. 80).





загрузка...
загрузка...