загрузка...

Английский язык - Поурочные планы 5 класс

Unit 2. WE ARE GOING TO TRAVEL TO LONDON

 

Урок 45. Викторина по теме «Мы собираемся путешествовать»

 

Цели: активизация лексического материала по теме «Мы собираемся путешествовать»; тренировка навыков диалогической речи; закрепление навыков монологической речи.

Оборудование: мяч для игры; картина; медали для победителей викторины.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, my dear friends. How are you?

— What date is it today?

— Are you ready to start our work?

— I’m glad to hear that you are ready. Let’s start our lesson. Today we shall play, recite the poems and ask and answer different questions.

 

II. Проведение викторины

Конкурс 1

— The next task for you is to make up the tag questions with these words. You can see the tag endings on the blackboard. Who is ready to start?

(Учитель предлагает детям задать различные разделительные вопросы. Их концовки записаны на доске.)

..., isn’t she?

..., won’t they?

..., aren’t there?

.... did she?

..., don’t we?

..., can’t she?

..., does he?

..., shall I?

Примерные вопросы:

— She is a pupil, isn’t she?

— They will buy a computer, won’t they?

— There are twenty five pupils in our class, aren’t there?

— She didn’t play football yesterday, did she?

— We go to school six days a week, don’t we?

— She can play the guitar, can’t she?

— He doesn’t like to go to the cinema, does he?

— I shall not visit her tomorrow, shall I?

Конкурс 2

— I want you to look at the blackboard now. You can see some English words there. But some letters are missing. You will put the missing letters to complete the words.

(Учитель предлагает учащимся «узнать» слова, данные на доске. Ученики по очереди выходят и «расшифровывают» слова, записывая их на доске.)

• viontitain (invitation)

• promeamgr (programme)

• endekwe (weekend)

• geranar (arrange)

• duetionalca (educational)

• leponressib (responsible)

• maneci (cinema)

• lingveltra (travelling)

• tutisiaon (situation)

• nerrtpa (partner)

• alciso (social)

Конкурс 3

— It’s time to remember our songs and poems. Who will be the first? Will you recite a poem or sing a song?

(Учитель предлагает детям рассказать стихи и исполнить песни, разученные в пятом классе. Одни и те же стихотворение или песня могут быть представлены несколькими учениками.)

Конкурс 4. Игра с мячом

— Let’s play with a ball. The task for you is to agree or disagree with me. (Дети встают в круг. Учитель кидает мяч по очереди каждому из учеников и произносит утверждения, с которыми учащиеся соглашаются или не соглашаются.)

Примерный ход игры:

— You can run. (Yes, lean run.)

— You have a pet at home. (No, I don’t have a pet at home.)

— You will go to London next week. (No, I will not go to London next week.)

— You are a doctor. (No, Lam not a doctor.)

— You watched the monkeys yesterday. (No, I didn’t watch the monkeys yesterday.)

— You are going to travel during autumn holidays. (Yes, Lam going to travel during autumn holidays.) Etc.

Конкурс 5

— You can see a picture and seven sentences on the blackboard. Some words in the sentences are missing. You must write these words.

(Учитель обращает внимание детей на картину и предложения, записанные на доске. Задание для учащихся — вписать в предложения пропущенные слова, соответствующие содержанию картины. Ученики по очереди выходят к доске и дополняют предложения.)

1. I can see а ... of children.

2. They are going to ....

3. They got an ... letter last month.

4. These pupils will... with the families of children from English schools.

5. The young woman is ... for the tickets.

6. Pupils will have a special... programme.

7. They will go to the ... in the evenings.

(Ключи: 1 — group; 2 — travel; 3 — invitation; 4 — stay; 5 -responsible; 6 - educational; 7 — cinema (theatre).)

 

III. Подведение итогов урока

That’ll do for today. You were active today. Now we shall decide the winner of our competition.

(Ученики подсчитывают свои жетоны, учитель подводит итоги викторины и поздравляет победителей.)

Good morning, when it’s morning,

Good night, when it’s night,

And when it’s time to go away

Goodbye, goodbye, goodbye.

Goodbye, my dear friends!

 

Домашнее задание

Подготовиться к проектной работе № 2 (рабочая тетрадь, с. 43): разработать материал и принести иллюстрации по теме «Празднование Нового года в разных странах».





загрузка...
загрузка...