загрузка...

Английский язык - Поурочные планы 5 класс

Unit 4. LEARNING MORE ABOUT EACH OTHER

 

Урок 80. Семья Стивена

 

Цели: актуализация лексических навыков (прилагательные); совершенствование навыков монологической речи (описание людей); развитие навыков чтения.

Оборудование: жетоны для игры «Придумай предложение»; картинки по теме «Семья».

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, children! (Good morning, Maria Petrovna!)

— I am glad to see you. (We are glad to see you too.)

 

II. Фонетическая зарядка

— I want you to look at the blackboard. Can you read and translate the following words?

(Учитель по своему усмотрению выписывает некоторые слова с транскрипцией.)

kind

shy

ugly

rude

polite

non-athletic

quiet

athletic

clever

brave

beautiful

noisy

unfriendly

stupid

cruel

independent

obedient

serious

naughty

understanding

friendly

curious

— Find and read the words with these sounds.

• [v]. (Brave, clever.)

• [aı]. (Polite, kind, shy.)

• [f]. (Friendly, beautiful, unfriendly.)

• [ı]. (Naughty, athletic, поп-athletic, unfriendly.)

• [n]. (Noisy, naughty, kind, unfriendly, obedient, independent.)

(Учитель обращает внимание детей на слова, записанные на доске. Ученики читают их вслух и переводят, а затем находят в списке и называют слова с определенным звуком.)

 

III. Речевая разминка

Игра «Придумай предложение»

— I am sure you like to play different games. You will use the words from the blackboard and make up the sentences with them, please. Who is ready to start? (My brother is not very naughty. Is this boy athletic ? It is not a clever answer. I think my parents are understanding. The woman was ugly and cruel. Etc.)

(Учащиеся придумывают предложения, используя слова, записанные на доске, и представляют их классу. За каждое правильное предложение ученик получает один жетон. В конце игры подводятся итоги и объявляется победитель (ученик, набравший наибольшее количество жетонов).)

 

IV. Проверка домашнего задания

— It’s time to check up your home task. Open your textbooks on page 146, exercise 15, and read the dialogue to yourself. I shall listen to your reading in two minutes.

— Your time is up. Try to read the dialogue artistically and in a natural manner.

(Учитель дает учащимся две минуты для повторения диалога из упр. 15. Затем ученики по очереди читают его. После прослушивания всех учащихся учитель выставляет оценки и отмечает лучших рассказчиков.)

 

V. Физкультминутка

 

VI. Работа по теме урока

Работа по учебнику

Упр. 18-20 (с. 147-148).

— Let’s read the text about Stephan's family. It is in your textbooks on page 147, exercise 18. Read the task, Ann. You will read the text to yourself. Start your reading, please.

(Учитель предлагает детям в течение трех минут прочитать рассказ из упр. 18 и выполнить задание. После того как будут выслушаны ответы учеников, текст зачитывается вслух. Затем дети выполняют упр. 19 и 20.)

Упр. 21 (с. 148).

— As I know you have learnt a lot of English words to describe people. We have read some information about Stephan’s family. It’s your turn to describe the members of your family.

(Учащиеся рассказывают о своих семьях в группах по три-четыре человека. Для иллюстрации рассказов ученики используют фотографии членов своей семьи.)

Упр. 23 (с. 148).

— Now we shall learn the new poem. It is called “Get On Well with Your Sister!”. Keep your books closed. Listen to the poem and try to understand what you should or shouldn’t do if you have a sister.

— Open your books and repeat it after the speaker.

— Read the poem in pairs, please.

(Учитель предлагает ученикам прослушать новое стихотворение и назвать правила общения с сестрой. Во время прослушивания учебники должны быть закрыты. Затем учащиеся повторяют стихотворение по строчкам за диктором и читают его в парах.)

Упр. 24 (с. 148).

— What adjectives can you find in this dialogue?

— Let’s listen and repeat the words from exercise 24 on page 148.

— Arrange the words in pairs of opposites.

(Ученики записывают пары слов в тетради и сдают их учителю на проверку.)

 

VII. Подведение итогов урока

That brings us to the end. Thank you for your work.

Two little eyes to look around.

Two little ears to hear any sound.

Two little hands to hold hands tight,

Two little feet to walk left or right.

Two little lips to say BEWARE!

One little child to cross the roads with care.

 

Домашнее задание

Учебник: упр. 22 (с. 148), упр. 23 (выучить стихотворение, с. 148).





загрузка...
загрузка...