загрузка...

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

UNIT 2. MEET THE WINNERS OF THE INTERNATIONAL TEENAGERS’ COMPETITION

 

Урок 43. Путешествие по англоговорящим странам

 

Цели урока:

1. Введение лексики по теме «Путешествие» и ее первичное закрепление.

2. Тренировка грамматических навыков по теме «Пассивный залог».

3. Совершенствование навыков.

Оборудование: изображения различных действий для фонетической разминки; карточки по теме «Неправильные глаголы».

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls! (Good morning!)

— I’m glad to see you! (We are glad to see you too.)

— How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

— I’m fine, thank you. Who is absent today? (Alex is absent.)

— Why is she absent? (He is ill.)

— Today we shall find out which countries and why will be visited by the winners of the Teenagers’ Competition.

 

II. Фонетическая разминка

— Let’s remember three forms of irregular verbs. I have the cards with the first form. You will take them one by one and name the forms of these verbs. Who is ready to start?

Учитель предлагает учащимся вспомнить вторую и третью форму неправильных глаголов. Учитель держит в руках как веер карточки с первой формой неправильных глаголов. Ученики по очереди вытаскивают карточки и называют три формы данного глагола. За каждый правильный вариант ответа ученик получает один жетон. В конце данного этапа урока ученики подсчитывают количество жетонов и определяют победителя. После работы с неправильными глаголами учитель предлагает детям вспомнить и продекламировать стихотворение из упр. 72, стр. 51.

 

III. Речевая разминка

— I want you to look at the blackboard. You can see six pictures on it. You will make up the sentences using the Passive Voice and describe the pictures.

Учитель привлекает внимание учащихся к картинкам на доске. Каждая картинка сопровождается словами — обстоятельством времени:

1 — yesterday;

2 — every evening;

3 — tomorrow;

4 — last week;

5 — every day;

6 — next Friday;

7 — in two months;

8 — in 2005.

Ученики называют номер картинки и составляют предложение для его описания. Учителю необходимо подобрать картинки, по которым можно составить 1—2 предложения.

Примерные предложения:

1. The new school was built in 2005.

2. The book was read yesterday.

3. Dinner is cooked every day.

4. The film is watched every evening.

5. The floors were washed yesterday.

6. The room will be cleaned tomorrow.

7. The toy was made last week.

8. The homework is done every day.

9. The house will be built in two months.

10. The pencils will be bought next Friday.

 

IV. Тренировка грамматических навыков по теме «Пассивный залог»

— Will you look at the blackboard? You have to change the sentences to use passive structures.

Учитель привлекает внимание учащихся к предложениям на доске. Ученики по очереди зачитывают предложения в активном залоге и изменяют их, используя пассивный залог.

Примерные предложения:

1. They usually visit Mr Grey in the morning.

2. He will speak to his cousin tomorrow.

3. They often give her fruits from their garden.

4. They built a new hospital last year.

5. He will look after his brother next week.

6. Pupils didn’t visit the boy last week.

7. We don’t translate the poems at home.

Keys:

1. Mr Grey is usually visited in the morning.

2. His cousin will be spoken tomorrow.

3. She is often given fruits from their garden.

4. A new hospital was built last year.

5. His brother will be looked after next week.

6. The boy was not visited last week.

7. Poems are not translated at home.

 

V. Активизация навыков монологической речи

— Let’s go over the material we discussed last week. Open your textbooks, page 73, exercise 52. Look at the map and name the English-speaking countries. Which countries will be visited by the winners of the Teenagers’ Competition? Can you describe one of them? Use the plan in the task of exercise 73, page 52 and describe one English-speaking country.

Учитель привлекает внимание учащихся к заданию из упр. 73, стр. 52 в учебнике. Ученикам предлагается выдвинуть свои предположения о том, какие англоговорящие страны посетят участники конференции. После того, как ответы детей будут заслушаны, им дается следующее задание — кратко описать одну страну по плану из данного упражнения.

 

VI. Физкультминутка

— It’s time to have a rest. Let’s stand up to do exercises.

Физкультминутка проводится дежурным учеником.

Hands up! Clap! Clap! Clap!

Hands down! Shake! Shake! Shake!

Hands on hips! Jump! Jump! Jump!

Hop! Hop! Hop! Stand still!

Turn left! Hop! Hop!

Turn right! Hop! Hop!

Nod your head! Hop! Hop!

Stamp your feet! Hop! Stop!

 

VII. Совершенствование навыков чтения

— It’s time to check your guesses. You will read the letter from exercise 74, page 52 and find out if you were right. Have you finished? Can you name the English-speaking countries? Which continents will be visited by the winners? What are children going to do during their tour?

Учитель предлагает учащимся прочитать письмо и выяснить, в каких странах побывают победители конкурса. На чтение текста детям отводится 2—3 минуты. Затем учитель задает несколько вопросов по содержанию текста.

 

VIII. Вопросно-ответная работа по теме «Англоговорящие страны»

— Now you know which English-speaking countries will be visited by teenagers. Let’s answer the questions from exercise 75, page 52. We shall work in a chain. The first pupil will read the question and ask the second pupil to answer it. If the second pupil gives the right answer, he or she will ask the next question. Is everything clear?

Учитель организует вопросно-ответную работу по тексту. Учащиеся работают по цепочке: первый ученик зачитывает вопрос и адресует его одному из своих одноклассников, ученик получает право зачитать следующий вопрос, если он правильно ответит на вопрос, заданный ему. Класс можно разделить на 3—4 группы по 4—5 человек, чтобы каждый ученик принял участие в обсуждении.

 

IX. Развитие лексических навыков на материале слов people и peoples. Первичное закрепление введенной лексики

— We shall learn and compare two words: people and peoples. Let’s read and translate the examples from exercise 76, page 52 in your textbooks. Who will read the first definition? What is the meaning of the word peoples? The next task for you is to use these words in the sentences. It’s exercise 77, page 52.

Учитель предлагает ученикам сравнить слова people и peoples. Учащиеся читают вслух определения данных слов и переводят предложения с этими словами из упр. 76, стр. 52. Затем учащиеся выполняют упр. 77, стр. 52 устно или письменно (по усмотрению учителя).

 

X. Подведение итогов урока

— That’s all we have time for. Our lesson is over. Thank you for your work. You may collect your things. Will you stand up, please?

Raise your head!

Jump up high!

Wave your hand

And say “Good-bye!”

— Good-bye, everybody. See you tomorrow.

 

Домашнее задание: учебник: упр. 78, стр. 53; упр. 31, стр. 59.





загрузка...
загрузка...