загрузка...

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

UNIT 3. LOOK AT TEENAGE PROBLEMS: SCHOOL EDUCATION

 

Урок 60. Школа моей мечты

 

Цели урока:

1. Активизация изученного материала по теме «Школа».

2. Закрепление лексических навыков по теме «Идеальная школа».

3. Совершенствование навыков письменной речи.

Оборудование: карточки со словами по теме «Школа»; фломастеры; 4 листа бумаги формата АЗ.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls!

— I’m glad to see you.

— Today we shall draw a poster and have a talk about an ideal school.

 

II. Речевая разминка

Учитель в быстром темпе задает вопросы и побуждает учащихся давать развернутые ответы на них.

— How are you today? (I am fine, thanks. And how are you?)

— I am fine, thanks. Mary, I’d like to ask you a question. (You are welcome. What would you like to ask me about?)

— Do you want to study in a perfect school? (Yes, I do. I want to study in a perfect school.)

— Why do you want to study in a perfect school? (A perfect school has a modern building.)

— Kate, do you think that it is important to study in a modern building? (I think it is important for pupils to study and for teachers to work in a modern school. But the most important thing for me is choosing the subjects which I am interesting in.)

— Must pupils wear a special uniform at school? (I don’t like the idea of wearing a special uniform at school. Teenagers want to be different and their clothes can help them.)

— Max, what subjects are you interested in? (I am interested in History and Literature.)

— It is a good idea to have no tests in History and Literature, isn’t it? (No, it is not. We can check our knowledge having tests in different subjects.)

— Helen, should pupils study several foreign languages? (In my opinion, pupils should study two or three foreign languages but they are difficult for some children.)

— Should a school be a brightly decorated building? (Yes, it should. Pupils like modern and cosy schools.)

— Do you help each other with the homework? Should pupils always treat their teachers with respect? Etc.

 

III. Фонетическая разминка

— Thank you for your answers. Look at the blackboard, please. You can see some words on it. Will you read them aloud, in a whisper? Let’s read them after Peter.

Учитель привлекает внимание детей к карточкам со словами, которые заранее выставляются на наборном полотне. Ученики читают слова хором и по одному, громко и шепотом, повторяют слова хором за одним учеником. Также учитель предлагает ученикам прочитать слова в парах, а затем разделить их на группы (глаголы, существительные, прилагательные и т. д.).

Примерные слова на доске:

respect

encourage

develop

imagination

adult

communicate

activities

mind

respect

research

compulsory

discipline

 

IV. Закрепление лексических навыков по теме «Школа»

— Now you will complete the text in your Workbooks with these words. It’s exercise 5, page 55. Who has finished? Let’s read the sentences one by one and check up your work.

Учитель предлагает учащимся письменно выполнить упр. 5, стр. 55 из рабочей тетради. Для проверки данного упражнения ученики зачитывают по одному предложению вслух. Учитель побуждает учащихся выражать свое согласие или несогласие с каждым прочитанным предложением.

 

V. Физкультминутка

Tommy Thumbs, up (большие пальцы поднимаем вверх)!

Tommy Thumbs, down (большие пальцы опускаем вниз)!

Tommy Thumbs are dancing together around the town (встряхиваем кисти рук в воздухе)!

Dancing on your shoulders (большие пальцы «танцуют» на плечах),

Dancing on your knees (большие пальцы «танцуют» на коленках),

Dancing on your head (большие пальцы «танцуют» на голове)

And tuck them into bed (прячем ладошки в подмышки)!

 

VI. Активизация материала по теме «Идеальная школа»

— You can see some pictures in your textbooks on page 73. How do you like them? Do you think they are about a perfect school? Share your ideas, please. Read the list of the ideas about a perfect school in exercise 58, page 73. Do you agree with them? Tick the ideas you like.

Учитель привлекает внимание учащихся к картинкам из упр. 58, стр. 73 и организует выполнение упр. 58, стр. 73.

 

VII. Обучение учащихся работе в группе. Совершенствование навыков письменной речи

— Divide into groups of four, please. You will draw a poster and write your own proposals about a school your dream. You have ten minutes to do this task. Then we shall listen to your opinion. Who is ready to start?

Учитель предлагает учащимся разделиться на группы по четыре человека для создания плакатов по теме «Идеальная школа». Ученики получают фломастеры и листы формата А4 для создания плакатов. Для работы в группе ученикам отводится 10 минут. Затем плакаты вывешиваются на доске, и ученики озвучивают свои идеи по теме «Школа моей мечты». В конце урока учитель благодарит учеников за работу и отмечает наиболее интересный (содержательный, оригинальный) проект.

 

VIII. Подведение итогов урока

Учитель подводит итоги урока и объясняет домашнее задание.

— Get your things together. Have a good weekend. Good-bye, boys. Good-bye, girls.

 

Домашнее задание: учебник: упр. 27, стр. 94; рабочая тетрадь: упр. 6, стр. 55.





загрузка...
загрузка...