загрузка...

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

UNIT 4. SPORT IS FUN

 

Урок 92. Ролевая игра «Посещение доктора»

 

Цели урока:

1. Активизация изученного материала по теме «Здоровый образ жизни».

2. Тренировка навыков диалогической речи.

3. Совершенствование навыков аудирования.

Оборудование: таблицы и карточки с заданиями по количеству учащихся.

Ход урока

Учитель приветствует детей и сообщает им о проведении ролевой игры по теме «Посещение доктора». Каждый из учеников получает заранее подготовленную учителем карточку с названием болезни, а также таблицу для заполнения во время игры. Необходимо обратить внимание детей на взаимную вежливость доктора и пациента и вспомнить с детьми речевые клише приветствия, прощания и благодарности.

Учащиеся по очереди «посещают доктора» — учителя и беседуют с ним по проблемам своего здоровья. Таким образом, учитель разыгрывает мини-диалоги с каждым учеником. Во время разыгрывания диалогов учащиеся фиксируют услышанную информацию в таблице. После окончания игры учитель задает детям вопросы по таблицы с целью осуществления контроля навыков аудирования или собирает таблицы для последующей проверки. Учитель во время ведения диалога использует карточку, в которой указаны болезни и возможные рекомендации.

 

Карточка учителя:

Headache

— take the medicine three times a day;

— have a walk outdoors;

— never smoke to be healthy;

— take regular exercises;

— get up early and go to bed early;

— take a cool (cold) shower;

— take a good medicine for headache;

— take vitamins;

— have a good rest.

Quinsy, flu, sore throat, high temperature, cough, pain in the chest (lungs)

— stay in bed for three days (for a week, till the next day);

— drink warm milk with butter (honey, mineral water);

— take temperature twice a day;

— take (buy) a good medicine for colds;

— take vitamins;

— visit a doctor in three days (on Monday, next week).

Toothache

— buy the medicine for toothache;

— go to the dentist (immediately);

— clean your teeth every morning and every evening;

— eat the right (healthy) food;

— too many sweets are bad for your teeth.

Stomachache

— take (buy) medicine for stomachache;

— eat the right food (healthy food, dairy products);

— keep to a diet, the wrong food makes you ill;

— have a good rest;

— never smoke to keep fit.

Pain in the heart

— have a rest;

— call a doctor if you have a strong pain in the heart;

— take the medicine (tablets) regularly;

— take vitamins, eat the healthy food (a lot of fruits and vegetables);

— take regular exercises;

— never smoke to keep fit;

— take blood pressure twice a day;

— stay in bed for two days.

 

Карточка ученика:

You would like to visit a doctor because you have health problems (a sore throat, a bad cold, etc.). You need the doctor’s advice. The doctor will ask you some questions. Don’t forget to ask the doctor:

— what you should do to be healthy;

— when you will visit the doctor again.

Remember to:

— be active and polite;

— get the needed information by asking questions;

— talk for 1.5—2 minutes.

Примерная таблица:

 

Name

Illness

Doctor’s advice

 

 

 

 

Примерные вопросы учителя (во время разыгрывания диалога):

Can I help you? What’s the matter?

Are you coughing?

Do you have a high temperature?

When did you fall ill?

Did you take any medicine?

Does it hurt to move?

Do you take regular exercises?

Do you have a pain in the stomach (in the chest)?

Do you regularly take your blood pressure?

It will be useful for you...

I hope... will help you.

You will recover soon.

 

Активный словарь ученика (во время разыгрывания диалога):

Health problems:

1. I suffer from a headache (quinsy, a sore throat, a broken leg, an earache, a toothache).

2. I have a stomachache (a bad cold, the flu, a pain in the heart, a pain in the chest, a pain in the lungs, a backache, a high temperature, a pain in the neck).

Questions: What shall I take for my cold?

What should I do to get well (to be healthy)?

When should I visit you again?

Примерный диалог:

— Good morning! Can I help you?

— Good morning. I have a sore throat.

— Do you have a high temperature?

— No, I don’t. Have you taken any medicine?

— Not yet.

— When did you fall ill?

— I fell ill two days ago.

— Will you open your mouth and show me your tongue?.. You are really ill.

— What should I do to get well?

— You should take warm milk with butter or mineral water and buy good medicine for cold. You will also take vitamins.

— When should I visit you again?

— You will visit me in a week.

— Thank you very much.

— You are welcome.

 

Примерные вопросы учителя после разыгрывания диалогов (для ответов ученики используют информацию из своей таблицы):

What health problem did Nick have?

When did he fall ill?

What did the doctor say?

When will Kate visit the doctor again?

Who had a headache?

What should Pete do to get well?

Did the doctor help the patient?

 

Домашнее задание: учебник: упр. 16, стр. 121; рабочая тетрадь: упр. 2, стр. 75.





загрузка...
загрузка...