загрузка...

Английский язык - Поурочные разработки 7 класс

UNIT 4. SPORT IS FUN

 

Урок 93. Неудачи в спорте

 

Цели урока:

1. Совершенствование навыков чтения.

2. Развитие навыков монологической речи на материале текста.

3. Активизация навыков диалогической речи.

Оборудование: мяч.

Ход урока

I. Организационный момент

— Good morning, boys and girls!

— I’m glad to see you.

— Today we shall have a talk about misfortune in sport.

 

II. Фонетическая разминка

— You can see two columns of words on the blackboard. Will you read them aloud, in a whisper? Let’s read them after Kate. Can you match the words from the first column and the second one to make up the word combinations?

Учитель привлекает внимание детей к словам, записанным в два столбика на доске. Ученики читают слова хором и по одному, громко и шепотом, повторяют слова хором за одним учеником. Затем учитель предлагает учащимся соотнести слова из первого и второго столбиков и составить словосочетания.

Примерные слова на доске:

take

fit

fall

ill

be

medicine

keep

food

fast

idea

sore

a headache

treat

ill

get

throat

Примерные словосочетания: to take medicine, to be sick, to fall ill, fast food, to keep fit, a sore throat, to treat people, etc.

 

III. Речевая разминка

— Now you will agree or disagree with me. Listen to me carefully. If I am right, repeat my sentence. If I am not right, disagree with me.

Учитель организует игру «Согласись - не согласись». Ученики встают в круг. Учитель кидает мяч по очереди каждому из учеников и произносит предложения, с которыми учащиеся соглашаются или не соглашаются.

Примерные предложения:

— You don’t like being ill. (I agree with you. I don’t like being ill.)

— If a person has got flu, he/she stays in bed. (I agree with you. If a person has got flu, he/she stays in bed.)

— If a student has got a sore throat, he should go to school. (I disagree with you. If a student has got a sore throat, he should not go to school.)

— When a person has got a backache, he goes to the dentist. (I disagree with you. When a person has got a backache, he goes to the doctor.)

— People need vitamins to be healthy. (I agree with you. People need vitamins to be healthy.)

— We seldom cough when we’ve got a cold. (I disagree with you. We often cough when we’ve got a cold.)

— People should do morning exercises to keep fit. (I agree with you. People should do morning exercises to keep fit.) Etc.

 

IV. Активизация навыков диалогической речи

— Let’s divide into pairs, please. You will ask your partner using the questions from exercise 55, page 112 in your textbook. Who wants to go to the blackboard and interview the partner?

Ученики делятся на пары для выполнения упр. 55, стр. 112 из учебника. Задание для учащихся — ответить на вопросы своего партнера и задать ему ряд вопросов из данного упражнения. На работу в парах ученикам отводится 3—4 минуты. Затем пары учеников вызываются к доске для разыгрывания мини-диалогов (каждый ученик задает по 2 любых вопроса и отвечает на 2 вопроса своего товарища).

Примерные вопросы и ответы учащихся:

— What do you do when you fall ill? (When I fall ill my parents sent for a doctor.)

— Do you like being ill? (No, I don’t. I don’t like being ill.)

— What does the doctor do when he/she comes? (When the doctor comes he/she takes my temperature and examines me.)

— Who looks after you when you are sick? (My mother usually looks after me when I am sick.)

— What do you like doing when you are sick? (I like watching TV and playing computer games when I am sick.)

— What do you hate doing when you are sick? (I hate taking medicine when I am sick.)

— Do you take care of your parents/sister/brother when they are sick? (I take care of my relatives when they are sick.)

— What do you do? (I cook dinner, go to the shop, give them medicine and do what my relatives want.)

— Would you like to become a doctor/a dentist/a nurse? Why? Why not? (I don’t want to be a doctor, a dentist or a nurse because I am afraid of blood. It is difficult for me to take care of sick people.)

 

V. Закрепление навыков чтения по теме «Здоровый образ жизни»

— I am sure your relatives and friends tell you funny stories about visiting a doctor. Let’s read some jokes and choose the funniest one. It’s exercise 53, page 111. Who will read the first joke? Who wants to read the second (the third) one?

Учитель предлагает учащимся прочитать шутки из упр. 53, стр. 111 из учебника и выбрать самый смешной рассказ. Также на данном этапе урока выполняется упр. 54, стр. 112.

 

VI. Физкультминутка

Физкультминутку проводит дежурный ученик.

I am a little teapot,

Short and stout,

Here is my handle,

Here is my spout.

When the tea is ready

Give me a shout,

Then tip me up

And pour me out.

 

VII. Совершенствование навыков чтения

— The next task for us is exercise 56, page 112 from your textbooks. We shall work in two variants. The first variant will read the first part and the second variant will read the second one. Your time is up. The pupils from the first variant will ask the pupils from the second variant about their part of the story. Now the second variant will ask the questions. Read the partner’s part to check what you’ve learned from your classmates.

Учитель привлекает внимание учащихся к заданию из упр. 56, стр. 112 из учебника. Работа учеников организуется в двух вариантах. Учащиеся первого варианта читают про себя первую часть истории из данного упражнения, а учащиеся второго варианта — вторую часть рассказа. Время чтения одной части — 2 минуты. Затем ученики задают вопросы по содержанию рассказа ребятам из другого варианта. В конце данного этапа урока ученики читают ту часть рассказа, которую они еще не читали.

 

VIII. Развитие навыков монологической речи на материале текста

— Look through the text again and find the word combinations that describe Nick’s feelings. Who has found the first word combination? Will you read the task of exercise 19, page 121 from your textbooks and complete the sentences, please.

Ученики выполняют упр. 57, стр. 112 из учебника следующим образом: просматривая текст рассказа, они выбирают словосочетания, которые описывают чувства подростка. Учитель может предложить им перевести предложения с данными словосочетаниями.

 

IX. Подведение итогов урока

Учитель объясняет домашнее задание и прощается с учащимися.

— Our lesson is over.

Good morning, when it’s morning,

Good night, when it’s night,

And when it’s time to go away

Good-bye, good-bye, good-bye.

Good-bye, my dear friends!

 

Домашнее задание: рабочая тетрадь: упр. 3, стр. 75—76.





загрузка...
загрузка...